2012-01-23

Att minnas från Formex



Som vanligt så är det en utställning av Synnöve Mork som jag minns som det mest kreativa och inspirerande på Formex.









Då äpplet sällan faller långt från päronträdet så är jag inte alls förvånad att Linn Mork, Synnöves dotter har kommit med så snillrika och snygga sprattelgubbar eller ska man säga sprattelkräk ? Kolla in hennes Jumping Freaks. 







 
 
 

Jumping Freaks är en sådan galet bra och rolig present. Håller tummarna att de skall bli producerade bums, 
då jag själv vill köpa dem. Du köper arken och klipper ut och tillverkar de snygga spratteldockorna som blir som rörliga tavlor. 

Har själv jobbat med John Mork (Synnöves bror), då han producerade mina inslag för Äntligen Hemma och han saknar inte i kreativ känsla han heller. Det måste ligga i familjen. Ser fram emot vad denna familj skall berika världen med framöver. 

Mer Mork till folket :)





 
 
 

 

1 kommentar:

me and alice sa...

Ja vilken duktig familj och hennes Jumping freaks kommer absolut få flytta hem till mig när dom kommer ut i handeln!
kram Susanne