2011-12-15

The winner is...



Nu har "min" Äntligen Hemma brandsläckare landat hos vinnaren Susanne Håkansson.
I tävlingen där man skulle gissa vilken av sex olika design var den som jag hade satt min prägel på var Susanne den första som gissade rätt. Bilden/mönstret på brandsläckren är en bild fotograferad av Jessika Jarl som återfinns som tapet i Jimmy Schönning HEM serie Patina.
Bra bilder kan användes till så oerhört mycket.  Grattis igen Susanne!

Så glad att brandsläckaren kommit på plats innan julen hos Susanne. Julen är tyvärr en tid då det händer mycket olyckor i hemmen. Susanne frågar idag på sin blogg Två små hus var av två möjliga platser brandsläckren skall stå.Vad tycker du?

Jag anser att brandsläckaren självklart skall stå i köket. Nära tillhands då 75% av olyckor som inträffar händer just i köket. Trots att Susanne tycker att den matchar  bättre på ett annat ställe (kolla in hennes blogg)

Viktigt är dock att man använder den smarta upphängning som hör till och monterar brandsläckaren hängade på väggen, lätt åtkomlig och snyggt synlig.
Hela poängen är ju att brandsläckaren skall vara både smart&snygg och därför ej skall stå under trappen i en låda eller ligga i källaren.

Det så oerhört kul med tävlingar så det är något jag skall fortsätta med. Speciellt när man får se var sakerna landar någonstans. Tack så mycket Susanne att du sände in bilder på ditt hem och din nya brandsläckare.

Tack alla som deltog i vår tävling. Vill ta tillfället i akt och fråga vilken av våra mocka accessoarer från Jimmy Schönning HEM som ni skulle vilja att vi lottar ut i vår tävling i Januari ?
Lämmna mig gärna en kommentar med din önskan.


------------------------------------------------------
------------------------------------------------------

Susanne was our winner in the competition where you could win a designer fire extinguisher.
Congrats Susanne!


God Jul Merry Xmas
/ Jimmy

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för ett fint inlägg och den fina kommentaren hos mig! Bra att du tar upp det här med brandrisken, framförallt vid juletid! Vad tror du om en brandfilt i samma design som brandsläckarna? Det vore väl snyggare att ha framme än de trista röda...

Av mocka accessoarerna så är kuddarna med siffror min absoluta favorit! De gör sig bra ihop med trä och naturmaterial.
Ha en riktigt fin helg!
Susanne

Marie sa...

Det är inte lätt att välja......men en pläd är inte helt fel den här årstiden, ha en mysig helg önskar jag dej ! :)

Jimmy Schönning HEM sa...

Då har vi en röst på kuddar(stor eller liten?) och en på pläd i mocka.

Vad skulle du mest önska att lottar ut ?

Berätta för mig!

Jimmy