2010-10-14

Gatumarknader i Thailand

Denna vackra gamla skylt skulle jag vilja ta hem. Får ta reda på var Thailändska vägverket gör med sina gamla gatuskyltar....Denna tycker jag är rena konstverket.
Blommande träd och buskar hittar man överallt. Om jag bodde i Thailand skulle skulle jag ha en trädgård som blommade året runt.

Olika flätade material varav mycket från bambu och rotting använder man till golv, väggar och tak inomhus och utomhus i Thailand. Det tillhör mer det förgågna dock om man tittar i storstäderna, men på mindre orter har jag sett det ofta. Gillar det hemskt mycket. Skulle mycket väl kunna "tapetsera" med dem hemma. Man håller dem på plats genom lister/foder som man spikar dem i.

1 kommentar:

me and alice sa...

Vilken härlig resa du är på!
Oj vilken skylt!!! Stor must have faktor och alla snygga bambu grejer sen då!!! Måste nog åka till Thailand snart ser jag...
Susanne